Pierwsze kroki firmy na Facebooku

Czy można prowadzić firmę bez udzielania się w mediach społecznościowych? Oczywiście, że tak, jednak w ten sposób odbieramy sobie możliwość dotarcia do znacznie większej liczby klientów. Przedsiębiorcy, którzy wzbraniają się przed korzystaniem z social mediów, robią to głównie z powodu nieumiejętności korzystania z nich. A szkoda, bo wystarczy kilka podstawowych lekcji, aby móc z powodzeniem wykonać pierwsze kroki w social mediach.

Na jakie serwisy się zdecydować?

Większość osób, mówiąc o social mediach, ma na myśli serwis Facebook. To dobry kierunek, bowiem serwis ten jest kluczowym narzędziem komunikacji między klientem a marką. Jest wiele innych sposobów i miejsc, w których warto się pojawić, jednak to Facebook stanowi potęgę wśród możliwości reklamowych i marketingowych.

Zatrzymajmy się przy Facebooku na dłużej. Nie wszyscy wiedzą, że zaznaczenie obecności marki w tym medium nie musi ograniczać się do prowadzenia firmowej strony, czyli wrzucania tematycznych postów. Można nawet stwierdzić, że to zdecydowanie za mało, ponieważ Facebook regularnie wdraża nowe zasady w swoim algorytmie. Aktualnie stawia na marki, które tworzą angażujące treści. Dzięki temu zasięgi organiczne firm z ciekawym contentem będą dużo atrakcyjniejsze niż firm niewyróżniających się swoimi postami.

Inne istotne działania na Facebooku to:

  1.   Promowanie postów

Teoretycznie każdy wie, że istnieje opcja płatnego promowania postów, ale nie każdy wie, JAK PROMOWAĆ, aby promocja była efektywna. Nie wystarczy zapłacić, trzeba jeszcze umiejętnie dobrać grupę docelową. Jeżeli post wyświetli się osobie, która nie ma z naszą branżą nic wspólnego, to w ten sposób straciliśmy pieniądze. Warto czerpać wiedzę o dobieraniu grup docelowych od specjalistów. Wielu z nich chętnie dzieli się umiejętnościami ZA DARMO – w  facebookowych grupach, na swoich blogach lub profilach swoich firm.

  1.   Stworzenie tematycznej grupy

Jest to kolejna z metod pozwalających na angażowanie swoich fanów. Przykład: marka sprzedająca kosmetyki do włosów może założyć grupę tematyczna o pielęgnacji włosów. W ten sposób w jednym miejscu zbierze zainteresowanych tematyką fryzjerską i dużo łatwiej uda się promować własne usługi, mając pod ręką gotową bazę klientów. Oczywiście stworzenie i prowadzenie licznej grupy wymaga czasu i dużo energii, ale na pewno ten trud się opłaci. Ponadto prowadząc tematyczną grupę budujemy wizerunek profesjonalisty w branży.

  1.   Funkcja rzecznika marki

Popularną metodą na promocję firmy jest zaprezentowanie eksperckiej wiedzy. Można to zrobić poprzez udzielanie się z firmowego profilu pod dyskusjami na stronach innych marek. Przykład: blogerka na swoim fanpage zwierza się użytkowniczkom, że ma problem z wypadaniem włosów. Wtedy firma sprzedająca kosmetyki do włosów ma doskonałą okazję, żeby udzielić rady, jakie kosmetyki wybrać i jakie inne działania wykonać, by powstrzymać wypadanie włosów. Taki komentarz musi być napisany z niezwykłą starannością i ostrożnością, aby nie zostać posądzonym o nachalną reklamę. Funkcja e-rzecznika jest nieoceniona, gdy mamy do czynienia z kryzysem wizerunkowym.

Tylko Facebook?

Nie tylko na Facebooku można prowadzić działania reklamowe. Jeśli tylko przedsiębiorca ma możliwość, może wykorzystać inne kanały społecznościowe – Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest. Niestety, bez pomocy fachowców od social mediów nie będzie łatwo stworzyć skutecznych i atrakcyjnych profili w kilku serwisach jednocześnie. Sam Facebook wymaga sporej uwagi, a dołączając do tego np. Instagram i LinkedIn, może zabraknąć czasu na JAKOŚĆ naszej aktywności. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wybór jednego serwisu i pokazanie się w nim od jak najlepszej strony, niż kilku, w których nasze treści nie zwrócą niczyjej uwagi.

[Głosów:20    Średnia:4.8/5]

2 myśli o “Pierwsze kroki firmy na Facebooku

  1. przedsiębiorca Odpowiedz

    Ciężko stawiać pierwsze kroki, zwłaszcza gdy jest się zupełnie zielonym w temacie. Dlatego warto zaufać specjalistom i wynająć jakąś agencję marketingową. Można też konsultować działania z jakimś znajomym, który wie czym jest marketing i może wspomóc nas swoją wiedzą.

  2. oleg Odpowiedz

    Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć. Jeśli idziemy na fb tylko dlatego, że tak wypada albo że wszyscy idą, to …dajmy sobie spokój. To nic nie wniesie, stracimy pieniądze i czas, a nic z tego nie będziemy mieli. Nie jedna agencja marketingowa, które radziła klientom kampanie w social media, same prowadziły działania a skończyło się tym, że po kilku mc ich profil w social to nic innego jak ściana płaczu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *