Marketing w social mediach

marketing w social mediach

Obecnie media społecznościowe są bardzo popularne wśród użytkowników Internetu, a także są one wykorzystywane jako narzędzie promocji dla przedsiębiorstw. Marketing w social mediach jest wykorzystywany przez bardzo dużą liczbę firm, ponieważ zdają sobie one sprawę, że w dzisiejszych czasach nie pojawiając się w mediach społecznościowych można sprawić, że nie zostanie się zauważonym przez potencjalnych klientów. Marketing w social mediach, to idealny sposób na przekazywanie informacji swoim odbiorcom i informowanie ich o istnieniu firmy, to takie podstawowe zadanie jakie ma realizować to narzędzie, jednak ma ono zdecydowanie więcej możliwości i odpowiednio wykorzystane może być naprawdę bardzo skuteczne dla firm. Co to jest marketing w social mediach?

czy marketing w social mediach jest skuteczny

Co to jest marketing w social mediach?

Marketing w social mediach są to bardzo dokładnie przygotowane działania promocyjne, które odbywają się właśnie w mediach społecznościowych. W social mediach publikowane są wpisy reklamowe, które mogą generować bardzo duże zainteresowanie, jednak osoba, która jest odpowiedzialna za prowadzenie profili w mediach społecznościowych musi być bardzo mocno w to zaangażowana. Kluczem do sukcesu będzie tutaj wchodzenie w interakcję z odbiorcami oraz nawiązywanie z nimi kontaktu. Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć na pytanie i wszystkie wątpliwości jakie pojawiają się w komentarzach pod danym wpisem, ale także odpowiadać na wiadomości, które odbiorcy przesyłają bezpośrednio do przedsiębiorstwa.

Aby móc skutecznie prowadzić marketing w social mediach, trzeba wybrać takie medium społecznościowe, z którego korzysta duża liczba potencjalnych klientów przedsiębiorstwa, ponieważ dzięki temu firma będzie mogła dotrzeć do osób, które są faktycznie zainteresowane ofertą danej organizacji. Jednak, żeby skutecznie wybrać portal społecznościowy niezbędne będzie określenie grupy docelowej, do której skierowany będzie przekaz warto więc wziąć tutaj pod uwagę wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a także zainteresowania i potrzeby odbiorców. Jeszcze jedna rzecz, nad którą warto się zastanowić to czy prowadzone będą działania tylko darmowe czy jednak firma zdecyduje się na opłacenie kampanii w mediach społecznościowych. Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie może się sprawdzić wszystko zależy od tego jakie dokładnie wymagania ma przedsiębiorstwo.

Na jakich portalach można prowadzić marketing w social mediach?

Marketing w social mediach, jeżeli chodzi o Polskę jest najczęściej prowadzony na Facebooku, jednak coraz więcej firm zaczyna wykorzystywać również YouTube, który jest jednym z najbardziej popularnych portali na całym świecie i korzysta z niego bardzo duża ilość użytkowników Internetu. Innym portalem, który również bardzo często wykorzystywany jest przez Polaków to Instagram.

  • Facebook – jest portalem społecznościowym, którego pierwotnym celem było łączenie kolegów i koleżanek, którzy ukończyli taką samą szkołę bądź uniwersytet. Pozwala on dodawać użytkownikom zdjęcia, obrazy, filmy, a także mogą oni wymieniać się wiadomościami, tworzyć różne grupy tematyczne i wiele innych. Jego celem jak każdego medium społecznościowego jest ułatwienie ludziom komunikacji i łączenia się. Stał się on również jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych, z których mogą korzystać wszystkie firmy.
  • Instagram – to medium społecznościowe, które charakteryzuje się wrzucaniem zdjęć o takiej samej wielkości i kształcie i które można edytować po wrzuceniu ich do aplikacji. Powstała również funkcja InstaStory, która polega na publikowaniu relacji z czynności jakie w danym momencie wykonuje użytkownik i która będzie wyświetlała się jego osobom obserwującym przez 24 godziny od jej publikacji. Instagram również jest wykorzystywany do reklamowania produktów i usług, a jego rola w tym zakresie mocno rośnie.

co to jest marketing w social mediach

Koszt reklamy na Instagramie

Firmy, które rozpatrują możliwość reklamowania się na Instagramie zastanawiają się jaki będzie koszt takiej formy promocji. Reklama na Instagramie jest rozliczana w systemie CPM, czyli cost per mille. Jest to rozliczanie za ilość wyświetleń. Będzie więc bardzo ciężko określić jaka będzie cena za taką reklamę. Wszystko bowiem będzie zależało jaka ilość osób wyświetli ją. Rozwiązanie jest jednak dobre ponieważ firma będzie płaciła za faktyczne zainteresowanie reklamą. Instagram jest więc bardzo dobrym narzędziem do prowadzenia działań reklamowych i do pozyskiwania nowych klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *