Marketing szeptany jako wsparcie pozycjonowania stron www

internet

Żyjemy w świecie, w którym o sukcesie bardzo często decyduje obecność w Internecie. Kluczowym elementem okazuje się bycie w tzw. topie wyników wyszukiwania Google. Jeśli firma zbuduje sobie wysoką i stałą pozycję w wynikach wyszukiwania, jest już bardzo blisko żeby odnieść sukces. Droga do niego jest jednak długa i wyboista.

Aby osiągnąć taki efekt należy uzbroić się w cierpliwość – sukces nie przychodzi szybko. Często to długie lata pracy i przemyślanych działań. Budując swoją pozycję w Google warto wesprzeć się doświadczeniem agencji SEO.

content marketing

Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem. Polega ono na odpowiedniej optymalizacji strony internetowej, znajdującej się na niej treści oraz pozyskiwaniu wartościowych linków.

 

Skąd najczęściej pochodzą linki do pozycjonowania?

Linki pozyskiwane są w różny sposób, zazwyczaj pochodzą z:

  • artykułów sponsorowanych – umieszczamy je na poczytnych portalach internetowych o odpowiednich parametrach SEO mogących mieć pozytywny wpływ na pozycjonowaną stronę. Im lepszy serwis, na którym pojawia się link do strony www. tym lepszy efekt. Google analizując linki sprawdza historię domeny, jej statystyki i dokonuje oceny wiarygodności serwisu;
  • katalogów – zazwyczaj opierają się one oparte na skrypcie Seokatalog;
  • wizytówek NAP – czyli katalogów, w których poza adresem strony internetowej umieszcza się nazwę pozycjonowanej firmy oraz jej dane rejestrowe;
  • komentarzy – publikowanych pod tematycznymi wpisami znajdującymi się na blogach internetowych oraz na różnego rodzaju portalach;
  • i… forów internetowych – to obecnie jeden z najpopularniejszych, o ile nie najpopularniejszy sposób pozyskiwania linków i na nim skupimy się w treści tego artykułu.

Linki pochodzące z forów internetowych zazwyczaj przybierają formę marketingu szeptanego. Tego typu działania mają za zadanie nie tylko pozyskać wartościowy link do pozycjonowanej strony, ale również pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy, której strona jest pozycjonowana.

 

Ważne jest powiązanie tematyczne forum z branżą klienta

Jeśli prowadzimy komunikację, która zmierza do wypozycjonowania strony klienta powinniśmy zwracać uwagę, na to aby nasza komunikacja prowadzona była na forach, które są powiązane tematycznie z branżą klienta. Fora powinny być aktywne i tętnić życiem – im aktywniejsze forum tym lepsza ocena linku przez algorytmy Google’a.
W prowadzonej kampanii należy wykorzystywać narzędzia, które są dostępne w obrębie danej platformy. Narzędzia te pozwalają zamieścić link w różny sposób – jako link klikalny lub nieklikalny, jako anchor tekst itd. Oczywiście znacznie lepsze efekty dają linki klikalne (tzw. linki dofollow) niż nieklikalne (tzw. linki nofollow).

Im więcej linków z wartościowych i tematycznych forów dyskusyjnych, tym lepsze efekty prowadzonej kampanii i wyższa pozycja w wyszukiwarce.

 

Czego należy unikać?

Należy pamiętać, że nieumiejętnie dobrane fora internetowe, niepowiązane tematycznie ze stroną pozycjonowaną oraz mające kiepskie parametry SEO mogą mieć negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce internetowej. Jeśli prowadzimy komunikację, musimy unikać miejsc o tematyce, którą Google ocenia negatywnie. Jest to głównie tematyka erotyczna i hazardowa..

Jeśli umiejętnie wykorzystamy marketing szeptany, będzie on dużym wsparciem w pozycjonowaniu stron www. Pamiętać jednak powinniśmy, że do pełnego sukcesu i zbudowania widoczności strony w wyszukiwarce samo pozycjonowanie to za mało. Należy wykorzystywać również inne narzędzia służące budowaniu sieci linków i rekomendacji.

Click to rate this post!
[Total: 11 Average: 4.9]

Jeden komentarz do „Marketing szeptany jako wsparcie pozycjonowania stron www

  1. manager Odpowiedz

    Dlatego warto działać kompleksowo. Pozycjonowanie jest działaniem dla cierpliwych, nie działa to tak jak wielu firmom się wydaje – zaczyna się kampania, a na następny dzień dzwonią i mówią, że to nie działa xD
    Działa, działa tylko trzeba rozumieć narzędzie i mieć świadomość, że będąc cierpliwym można zbudować coś fajnego i wartościowego.
    Dobrze jest prowadzić strategię pozycjonowania serwisu rozplanowaną na kilka lat i podczas tych lat prowadzić różne aktywności, które mają wspierać to pozycjonowanie. Idealne są tu fora i content marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *