Koszt reklamy na Instagramie

Koszt reklamy na instagramie

Prowadzenie swoich działań promocyjnych w sieci jest niezbędne w celu osiągnięcia zamierzonych efektów. Social media to miejsce, gdzie zdecydowana większość potencjalnych klientów spędza swój wolny czas. Jednymi z najpopularniejszych jest oczywiście Facebook i Instagram, dlatego właśnie warto zdecydować się na reklamę właśnie na jednym bądź drugim. Jaki jest koszt reklamy na Instagramie? Koszt ten będzie się różnił w zależności od poziomu jej zaawansowania i ilości podejmowanych tam działań. Czym jest Instagram i dlaczego warto się tam reklamować?

Czym są media społecznościowe?

Definicji mediów społecznościowych jest wiele. Ciężko jednak stwierdzić, która z nich jest najlepsza. Jest to jednak grupa pewnych aplikacji, które działają dzięki Internetowi i nowej technologii i dzięki nim ich użytkownicy mogą wymieniać się tworzonymi treściami.

W mediach społecznościowych można tez oceniać treści poprzez komentarze, polubienia i udostepnienia innym. Użytkownicy mogą tworzyć własne profile i decydować kogo będą obserwować. Co więcej w mediach społecznościowych można nawiązywać relacje czy reklamować swoje produkty lub usługi. Social media mają obecnie bardzo dużo użytkowników i ciekawych zastosowań. Nie da się ukryć, że zyskały one bardzo mocno na popularności.

Czym jest Instagram?

Dlaczego warto reklamować się na Instagramie

Instagram jest jednym z kanałów społecznościowych, który powstał w celu dzielenia się zdjęciami ze swoimi bliskimi. Jego cechą charakterystyczna jest kwadratowy format zdjęć, które mają również taką samą wielkość. Co więcej po wrzuceniu do aplikacji zdjęcia, można je tam edytować, zmieniając jasność, światło i tak dalej, można też nakładać różne rodzaje filtrów. Możliwości jest bardzo dużo.

Aplikacja ta jest darmowa i dostępna dla telefonów z systemem Android, iOS-a i Windows Phone. Został on założony w 2012 roku jego nazwa jest poleczeniem dwóch słów instant camera i telegram. Na tym portalu swoje profile prowadzą zarówno osoby prywatne, celebryci i firmy, które wykorzystują go do promowania swoich produktów i usług. Na Instagramie działają tez influencerzy, którzy za lokowanie produktu otrzymują zapłatę od firm. Jaki więc jest koszt reklamy na Instagramie?

Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?

Powodów, dla których warto wykorzystać Instagram do celów reklamowych jest bardzo dużo. Jednym z nich jest po prostu opłacalność, zwiększa się ilość osób, do których dotarła wiadomość i szanse na to, że dokonają oni zakupu. Dlaczego tak się dzieje?

– Czas – na Instagramie ludzie spędzają po prostu bardzo dużą ilość swojego czasu. 80 procent użytkowników Instagrama odwiedza go codziennie i spędza na nim nawet 40 minut każdego dnia. A czas ten wciąż wzrasta. Osoby powyżej 40 roku życia spędzają tam mniej czasu natomiast osoby od 15 do 25 już nawet od 2 do 3 godzin. Właśnie dlatego warto zamieścić tam swoją reklamę.

– Instagram to miejsce, gdzie ludzie szukają rozrywki – Instagram dla jego użytkowników, jest po prostu fajnym sposobem na relaks, szukanie inspiracji i odpoczynek od natłoku spraw i problemów, ale to właśnie tam szukają oni też inspiracji na urządzenie domu, zmianę fryzury i tak dalej. Można więc pokazać w ładny sposób swoje produkty, co może wpłynąć na skłonienie klienta do ich zakupu.

Jaki jest koszt reklamy na Instagramie?

Koszt reklamy w mediach społecznościowych

Koszt reklamy na Instagramie może być bardzo różny. Mogą one kosztować nawet od 20 centów do 2 dolarów za klikniecie w kampanii na Instagramie. Cost Per Click, czyli właśnie opłata za klikniecie jest bardzo opłacalnym rozwiązaniem, ponieważ reklamodawca płaci za faktyczne za zainteresowanie reklamą, a nie za samo jej wyświetlenie. Co może przełożyć się na realny zysk.

Można wybrać też inny sposób, a mianowicie koszt na milę, czyli CPM koncentruje się on na wyświetleniach i tutaj koszt reklamy na Instagramie wynosi zwykle 5 dolarów na 1000 odwiedzających osób. Podniesieniowy koszt reklamy na Instagramie szybko się zwróci. Dlatego też bardzo opłaca się w nią zainwestować, na przykład reklamy na Instagramie zapewniają większe zaangażowanie niż te na Facebooku oraz reklamy natywne działają w najlepszy sposób na Instagramie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *