Komiks w marketingu

Komiks w marketingu, czy warto? Marketing jest miejscem, gdzie nie ma czasu na nudę. Reklamy rozwijają się bardzo szybko, a do ich tworzenia wykorzystywane są coraz to nowsze techniki. Jedną z nich jest właśnie komiks. Komiksy powstały pod koniec XIX wieku i publikowano je jako krótkie wstawki w prasie publicznej. Miały one nawiązywać do tego co dzieje się w obecnie w kraju i regionie. Później zaczęły być odrębnymi albumami i tomami. Na całym świecie jest wielu fanów komiksowych treści. To sprawiło, że przeniosły się one do sieci i na ekrany kin i telewizorów. Obecnie komiks w marketingu również pełni bardzo ciekawą funkcję.
Komiks w marketingu

Komiks w sieci

Komiks jest bardzo przystępną formą wypowiedzi, właśnie dzięki niej zyskał on tak dużo fanów. Komiks i jego fani bardzo szybko przenieśli się do sieci. To sprawiło ze historyjki komiksowe stały się dostępne dla bardzo dużej ilości ludzi. Komiks zaczął być udostępniany głównie na portalach internetowych i mediach społecznościowych. Z upływem lat ich zasięg stał się bardzo szeroki. W ostatnich latach powstało nawet wiele stron, które zrzeszają artystów, którzy tworzą własne projekty lub pracują ze scenarzystami. Można zauważyć ciągle rosnącą popularność komiksów, czego dowodem jest ekranizacja filmowa najbardziej poczytnych dzieł.

Komiks w marketingu

Przez swoją rosnącą popularność i to, że wielu fanów czekało z niecierpliwością na kontynuację losów swoich ulubionych postaci, sprawiły, że potencjał ten został wykorzystane przez marketingowców. Komiks w marketingu zaczął być wykorzystywany do reklamy
i promocji. Za pomocą kilku ciekawych obrazków i dołączonej do tego historyjki można zyskać wielu konsumentów. Reklama komiksowa może zostać stylizowana na historyjkę komiksową lub w całości zostać zrobiona jak komiks. W kampaniach reklamowych można zastosować następujące formy komiksu:
  • Ulotki z paskiem komiksowym
  • Plansze komiksowe
  • Rysunki satyryczne
  • Grafiki z bohaterami marek i powiązanymi postaciami
Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby dana reklama przynosiła zamierzony efekt musi zostać odpowiednio dopasowana do grupy docelowej, do której kierowany jest produkt. Wielu ludzi mylnie uważa, że ta forma odpowiednia jest dla dzieci. Grę słów i żart komiksowy może również doceniać osoba dorosła. Musi to jednak zostać odpowiednio dobrze wykonana reklama.
Ciekawy komiks w marketingu

Komiks w marketingu – jak można go podzielić?

Komiks w marketingu można podzielić na dwie kategorie. Komiks reklamowy i komiks brandingowy. Pierwszy z nich ma na celu przykuwać uwagę konsumenta do określonego produktu lub usługi, która jest reklamowana. Natomiast komiks brandingowy, odnosi się do całej marki i jego zadaniem jest zbudowanie jej pozytywnego wizerunku. Zwykle wykorzystywany do tego celu jest charakterystyczny bohater. Bohater ma uosabiać najlepsze cechy marki, dzięki którym zdobędzie ona sympatię swoich potencjalnych klientów. Co więcej zazwyczaj komunikaty reklamowe nie są dosłowne i konsument musi zrozumieć grę słów
i ukryte znaczenie.

Komiks w marketingu – na co zwrócić uwagę?

Aby promocja przynosiła zamierzone efekty, musi zostać odpowiednio dopracowana. Podobnie jest w przypadku komiksu w marketingu. Tworząc go powinno się zwrócić uwagę na:
w Scenariusz – tworzenie scenariusza nie jest proste, zawarte w nim treści muszą odnosić się do motywu przewodniego całej historyjki i uwzględniać przygody głównych bohaterów. Co więcej osoba tworząca scenariusz musi zadecydować jaką formę będzie miał komiks. Czy będzie to opowieść cykliczna czy pojedyncze opowiastki. Treści trzeba dokładnie przemyśleć, muszą one być rzetelne i spójne. Komiks w marketingu wymaga jeszcze większego poświęcenia uwagi do tworzonych treści. Komunikat powinien pokrywać się z problematyką utworu i pokazywać markę.
w Obraz – odpowiednie grafiki są kluczowe w komiksie wykorzystywanym w marketingu. Grafik musi jednak odpowiednio dopasować je pod gusta klientów. Utrzymanie pewnej równowagi może być tutaj trudne. Rysunki, które będą proste mogą zostać uznane za mało profesjonalne, natomiast zbyt szczegółowe będą męczyły wzrok. Warto więc wybrać osobę, która ma już doświadczenie w tego typu działaniach. Łatwo można zauważyć wprawną rękę i talent u rysownika, warto więc podjąć właśnie z takim twórcą swoją współpracę.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *