Mówi się, że jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz. I fakt – to najbardziej popularne medium społecznościowe, co zostało wykorzystane przez bardzo wielu przedsiębiorców. Jednakże nie jest to jedyne miejsce, na którym możesz pokazać się ze swoją działalnością. Górne wyniki listy najbardziej skutecznych portali społecznych powoli zaczyna doganiać Pinterest. Dowiedz się, jak można go wykorzystać do reklamowania swojej firmy.
Pinterest – charakterystyka
Jak każdy portal społecznościowy, Pinterest oferuje możliwość założenia własnego profilu. Można połączyć go z Facebookiem, można jednak stworzyć zupełnie osobny profil. Jest to kanał, na którym dominuje przekaz wizualny, ale nieco w inny sposób, niż Instagram. To miejsce nieskończonej możliwości inspiracji. Każdy użytkownik ma możliwość kreowania nieograniczonej ilości tablic, na których mogą umieszczać zdjęcia, ilustracje czy infografiki.
Całkowita swoboda dodawania i udostępniania zdjęć na profilu jest kopalnią możliwości. Nie tylko dla osób prywatnych, lecz także dla firm. Ważne jest tylko jedno – grafiki muszą być naprawdę świetnej jakości, ponieważ wtedy mają najwięcej zasięgów.
Profil na Pintereście – dla kogo?
Jeśli zastanawiasz się nad założeniem firmowego profilu na Pintereście, musisz wiedzieć, że grupa odbiorców jest dość specyficzna. Są to głownie kobiety, dlatego cały przekaz jest skierowany zwłaszcza do nich. Dzięki możliwości tworzenia tablic, portal stał się miejscem wirtualnego zapisywania inspiracji. Dlatego też zakres tematyczny grafik, które zbierają popularność na portalu jest dość ograniczony.
To przede wszystkim inspiracje ślubne i wnętrzarskie. Organizacja remontu i style wnętrz klikają się najchętniej. Do tego często popularne są zdjęcia kulinarnych inspiracji, DIY, także robótki ręczne, dekoracje tortów i tym podobne. Wiele osób prowadzi z powodzeniem portale związane z modą, urodą i makijażem, popularnością cieszą się także zagadnienia związane z fitnessem, zdrowym stylem życia i motywacją do ćwiczeń i zmian. Dlatego portal dla niektórych marek będzie świetną możliwością wypromowania się. Jest to opcja nie tylko dla producentów, lecz także dla właścicieli sklepów – unikalny content na DIY z wykorzystaniem produktów ze sklepów także będzie bardzo popularny.
Jak reklamować się na Pintereście?
Firmowe konto na Pintereście przede wszystkim powinno być prowadzone konsekwentnie. Co to znaczy? Jak na wszystkich portalach społecznościowych liczy się przede wszystkim rozpoznawalność marki, dlatego wszystkie zdjęcia powinny być w podobnej stylistyce. Cały profil musi być zrobiony tak, by każdy kto trafi na grafikę, będzie mógł ją skojarzyć z marką. Na dodatek warto pamiętać o SEO. Umieszczenie w opisach fraz kluczowych może odegrać tutaj ogromną rolę.
W przypadku tego portalu o sukcesie decydują w dużej mierze dwa czynniki: kreatywność i jakość. Dlatego dobry grafik czy fotograf to podstawa. Zdjęcia i grafiki muszą być w wysokiej rozdzielczości, warto sprawić, by były także ciekawe, nowatorskie, kreatywne. W przeciwnym razie trudno będzie nimi zainteresować odbiorców Pinteresta.
Warto pamiętać także o tym, że Pinterest to jest społeczność. Dlatego prowadzona tablica powinna być urozmaicona. Warto przy okazji doceniać pracę innych i także przypinać ich inspiracje czy zdjęcia. To ważne, żeby profil był bardziej zwrócony ku użytkownikom, luźniejszy, a marka musi być kojarzona jako kreatywna, przyjacielska, nastawiona na współpracę z użytkownikami.
Dlaczego warto przejść na Pinterest?
Chociaż przygotowanie grafik i zdjęć może zająć trochę czasu, może okazać się, że to naprawdę będzie strzał w dziesiątkę. W wielu branżach naprawdę warto pomyśleć o założeniu tam profilu. To może pomóc przyciągnąć klientów na stronę główną i zwiększyć sprzedaż. Po prostu musisz być na Pintereście, ponieważ…
- Twojej konkurencji jeszcze tam nie ma, masz więc szansę się wyróżnić.
- jest to sposób na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z użytkownikami i dowiedzenie się z pierwszej ręki, co im się podoba, a co nie.
- możesz w realny sposób zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów.
- może to pomóc zbudować wizerunek marki i sprawić, że będzie ona bardziej rozpoznawalna.
- możesz nawiązać współpracę biznesową z innymi przedsiębiorcami z tej samej lub podobnej branży.
- portal umożliwia reklamowanie profilu.
- możesz poprawić wyniki strony w wyszukiwarce.
Jest wiele powodów, dla których warto stworzyć profil na Pintereście. Naprawdę warto to przemyśleć – być może nowy kanał komunikacji będzie w twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem.