Jak przeprowadzić kampanię marketingu szeptanego?

Jeśli chcemy skutecznie dotrzeć do klientów, którzy są zainteresowani oferowanymi przez nas produktami bądź usługami, powinniśmy przeprowadzić kampanię marketingu szeptanego. Jest to bardzo efektywne narzędzie marketingowe.

Marketing szeptany polega na umiejętnym przekazaniu informacji o reklamowanym produkcie bądź usłudze pożądanej grupie docelowej. Możemy go wykorzystać również do tego, aby wyedukować konsumenta, odpowiedzieć na jego pytania i wątpliwości lub wskazać odpowiedź na problemy, które komunikuje.

 

O czym należy pamiętać prowadząc kampanię WoMM?

Trzeba to zrobić w taki sposób, aby nie zostać oskarżonym o reklamą bądź SPAM. Żeby do tego nie doszło, należy pamiętać o kilku, ważnych rzeczach:

  • Konto, z którego dodajemy wpis powinno mieć historię. Ogromnym błędem jest reklamowanie usług z konta, które niedawno utworzyliśmy i nie posiada jeszcze żadnej historii. Konto z historią zawsze budzi większe zaufanie i zwiększa prawdziwość komunikatu w oczach osoby czytającej zamieszczoną na forum wypowiedź;
  • Odpowiedź, którą publikujemy musimy przemyśleć i wkomponować ją w temat. Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez marketerów jest nie czytanie poprzednich wypowiedzi, które ukazały się w temacie. Najlepsze efekty osiągają kampanie, w których odpowiada się na pytania użytkownika i stara się rozwiązać jego problemy. Jest to o tyle ważne, że wpisy które pozostawiamy w dyskusji trafią także do osób, które będą czytać temat w przyszłości. Musimy je więc dobrze wkomponować w dyskusję, aby nie wyglądały sztucznie;
  • Należy zaznajomić się z reklamowanym produktem bądź usługą. Wiele osób promujących markę w Internecie nie poświęca wystarczającej ilości czasu na to, aby zapoznać się z reklamowanym produktem bądź usługą. Nie ma nic gorszego niż wypisywanie nieprawdziwych i błędnych informacji – takie działania mogą przynieść więcej szkód niż pożytku;
  • Nie należy wypowiadać się w wątkach starszych niż trzy miesiące. Wypowiadać należy się wyłącznie w wątkach, które są aktywne. Tylko wtedy kampania przyniesie oczekiwane rezultaty. Użytkownicy nie czytają starych tematów. Pisanie wpisów w takich tematach nie wygląda naturalnie i budzi podejrzenie o płatne promowanie produktu

analytic

Jeśli unikniemy powyższych błędów, prowadzona przez nas kampania marketingu szeptanego będzie skuteczna i przyniesie nam spodziewane efekty sprzedażowe i wizerunkowe.

 

W kampanii marketingu szeptanego nie można się spieszyć

Prowadząc kampanię WoMM należy pamiętać, że nie jest to kampania, w której należy się spieszyć. Nie można podejść do niej tylko w taki sposób, żeby jak najszybciej zamieścić na forach wpisy – takie działanie nie będzie skuteczne. Może też doprowadzić do tego, że moderatorzy i administratorzy forum usuną wpisy. Każdy wpis to nie tylko reklama – to wizerunek klienta, o który trzeba dbać i w umiejętny sposób go budować.

 

Click to rate this post!
[Total: 21 Average: 4.6]

Jeden komentarz do „Jak przeprowadzić kampanię marketingu szeptanego?

  1. On Odpowiedz

    Wielu osobom się wydaje, że taka kampania to od tak, siadasz i robisz. A w praktyce człowiek musi się nieźle nagimnastykować, żeby wpisy w Internecie miały jakiś sens, ład i skład.. To nie takie sobie pitu pitu dla sportu. Dobrze prowadzona szeptanka ma wielką siłę rażenia. Źle prowadzona może poważnie zaszkodzić. dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *