Wielu z nas, bez względu na to, czym się zajmujemy zawodowo, zastanawia się nad odpowiedzią na jedno pytanie. Ile kosztuje reklama w Internecie? Jest to jednak zagadka, której nie da się jednoznacznie rozwikłać. Dlaczego? Z bardzo prostej przyczyny – na to, ile kosztuje reklama w Internecie, ma wpływ wiele różnych czynników i to, na jaki rodzaj reklamy się ostatecznie zdecydujemy.
Ile kosztuje reklama w Internecie? To zależy
Bilbordy na ulicach, reklama telewizyjna, prasowa, a także radiowa… Doskonale znamy te formy promowania produktów lub usług. Mimo to właśnie stosunkowo nowy rodzaj reklamy – reklama w Internecie, wielokrotnie przynosi dużo lepsze efekty niż wzmianka o danej rzeczy np. w czasopiśmie. Ile kosztuje reklama w Internecie? Ustaliliśmy już, że koszt reklamy zależny jest od tego, jaki sposób komunikacji z potencjalnymi klientami wybierzemy. Jako ciekawostkę można wspomnieć, że reklama w Internecie może być… darmowa.
Gdy zdecydujemy się wyłącznie na optymalizację strony pod kątem SEO i zajmiemy się całym procesem samodzielnie, jesteśmy w stanie znaleźć odbiorców naszych treści bez wydania ani jednej złotówki. W tym przypadku walutą jest czas, który musielibyśmy regularnie poświęcać na tworzenie odpowiednich treści i optymalizację witryny. Sposób ten, choć bezpłatny, wymaga zasobów czasowych i cierpliwości, a nie ma co kryć – najczęściej zależy nam na ekspresowych efektach, szczególnie tych widocznych na słupkach sprzedażowych. Nad SEO, tak czy inaczej, warto systematycznie i skrupulatnie pracować, ale jeśli chcemy efektów, które będą namacalne szybciej, musimy zainwestować nieco pieniędzy.
Najpopularniejszy rodzaj reklamy w internecie
Wiemy już, że to ile kosztuje reklama w Internecie zależy od rodzaju reklamy. Zatem jakie są sposoby promowania w sieci? Pierwszym, od którego większość przedsiębiorców najczęściej zaczyna przygodę z marketingiem internetowym, są kampanie Google Ads. Jest to bardzo znany system reklamowy, który umożliwia reklamowanie się za pomocą tekstu lub konkretnej propozycji produktu już w wyszukiwarce.
Ile kosztuje reklama w Internecie, jeśli wybierzemy Google Ads? Odpowiedź raczej nikogo nie zdziwi – ceny za kliknięcie w reklamę są różne. Może to być koszt kilku groszy, a może i kilkudziesięciu złotych. To jest zależne od parametrów, które wybierzemy przy tworzeniu kampanii. Plusem tego typu reklamy jest możliwość doprecyzowania, do kogo chcemy dotrzeć. Możemy ustalić płeć, wiek, lokalizację i wiele innych aspektów związanych z naszymi – być może – przyszłymi klientami. Ile kosztuje reklama w Internecie i czy może zaskoczyć? Google Ads nie zaskakuje rachunkami – to osoba zamawiająca reklamę ustala maksymalny budżet na dane działania i ma możliwość stałego kontrolowania wydatków.