Czym jest marketing szeptany?

Czym jest marketing szeptany i jakie są jego zalety?

Czym jest marketing szeptany? Na czym polegają takie działania? Przedsiębiorstwa działające w Internecie poszukują coraz to nowych sposobów na to, by dotrzeć do swojego potencjalnego klienta. Duża konkurencja jaka obecnie panuje na rynku wymaga od nich kreatywności, ponieważ konsumenci posiadając tak duży wybór firm z usług, których mogą skorzystać, są wybredni i poszukują takich rozwiązań, które ich zaskoczą i sprawią, że będą oni chcieli skorzystać z oferty danego przedsiębiorstwa. Firmy najczęściej do swoich działań promocyjnych wybierają Internet, ponieważ to właśnie tam mogą skorzystać z różnych narzędzi marketingowych i dotrzeć do szerokiego grona swoich odbiorców. Jednym z takich narzędzi jest marketing szeptany. Czym jest marketing szeptany? Czy warto skorzystać z tego narzędzia? 

Czym jest marketing szeptany i czy warto go stosować?

Czym jest marketing szeptany?

Czym jest marketing szeptany? Marketing szeptany jak sama jego nazwa wskazuje polega na „szeptaniu” konsumentom o danym przedsiębiorstwie, a także o jego produktach i usługach. Dużą jego zaletą jest brak nachalności oraz fakt, że podejmowane działania są w dużym stopniu naturalne i wyglądają na spontaniczne. Jeżeli chodzi o przeprowadzenie działań marketingu szeptanego muszą one zostać wcześniej dokładnie zaplanowane i przygotowane. Wpisy mają wyglądać na spontaniczne, jednak nie mogą być one nieprzemyślane. Czym jest marketing szeptany? Buzz marketing, ponieważ tak też jest on nazywany, to również motywowanie odbiorców do dzielenia się swoimi opiniami i rekomendacjami z innymi użytkownikami sieci, a także ze swoimi bliskimi i znajomymi. Dyskusja, która może wybuchnąć, będzie dla przedsiębiorstwa bardzo korzystna, ponieważ potencjalni konsumenci firmy, zaczną o niej słyszeć i istnieje duża szansa na to, że zapadnie im ona w pamięci, co jednocześnie może przełożyć się na, skłonienie konsumenta do dokonania zakupu produktu danego przedsiębiorstwa. 

Jaki jest cel marketingu szeptanego?

Odpowiedź na pytanie czym jest marketing szeptany została już udzielona, warto teraz zastanowić się nad celem podejmowanych działań. Jeżeli chodzi o główny cel buzz marketingu to będzie to na pewno wywołanie pozytywnego odczucia w kliencie, ponownie dużą zaletą szeptanki jest to, że klienci nie są nakłaniani do zakupu produktu, a jedynie informowali o jego istnieniu. Warto też wspomnieć, że marketing szeptany opiera się właśnie na opiniach i rekomendacjach, które są szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, ponieważ jak podają badania ponad 70% konsumentów wierzy w opinie na temat danego przedsiębiorstwa i jego oferty. Dlatego też firmy powinny starać się, by ich wizerunek w sieci był na jak najlepszym poziomie, dzięki marketingowi szeptanemu będzie to możliwe. 

Jakie korzyści można czerpać z prowadzenia marketingu szeptanego? 

Odpowiednio przeprowadzony marketing szeptany, będzie dostarczał wielu korzyści firmie, które zdecydowała się na prowadzenie takich działań do swojego biznesu. Buzz marketing, bardzo dobrze sprawdzi się jako sposób budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci, ale także dzięki marketingowi szeptanemu, można w szybki sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Co więcej marketing szeptany będzie też wpływał na ruch na stronie internetowej firmy, jak wiadomo im większy ruch, tym większa szansa na to, że użytkownicy odwiedzający witrynę, zamienią się w stałych klientów przedsiębiorstwa. Co sprawia, że marketing szeptany może bezpośrednio wpływać na zwiększenie przychodu i zysku organizacji. Kolejną korzyścią i jednocześnie zaletą tej formy promocji jest fakt, że podejmowane działania nie wymagają dużych nakładów pracy. Oczywiście prowadzone działania powinny być z dużym zaangażowaniem i dokładnością, jednak wystarczy tutaj kilkuosobowy zespół, który będzie składał się z kompetentnych osób. Buzz marketing nie wymaga też dużych nakładów finansowych, ponieważ jego działania opierają się głównie na prowadzeniu działań w serwisach społecznościowych i na forach internetowych, do których dostęp jest darmowy. 

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany w pozycjonowaniu stron internetowych

Marketing szeptany ma bardzo wiele zalet odpowiednio przeprowadzony może dostarczyć przedsiębiorstwom wiele korzyści, które zostały wyżej wymienione. Jedną z nich jest wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. W pewnym sensie marketing szeptany jest uzupełnieniem pozycjonowania. W Internecie występuje bardzo duża ilość treści przez co konsumenci często na wiele z nich nawet nie zwracają uwagi. Warto więc wspierać pozycjonowanie marketingiem szeptanym i odwrotnie. Odpowiednio przeprowadzony marketing szeptany może też zwiększać ruch na stronie, co będzie przekładało się na konwersję i na zwiększenie sprzedaży.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *