Czy platformy gamingowe to dobre miejsce na reklamę?

Szacuje się, że aż 80% dorosłych osób w Polsce przynajmniej od czasu do czasu gra w gry. Oczywiście największy odsetek z nich znajduje się w przedziale wiekowym 18-35 lat. Już jakiś czas temu rynek gier przebił pod względem wartości branżę muzyczną i kinową, a niedawno nawet książkową. Warto wykorzystać ten potencjał, aby trafić do szerokiego grona odbiorców i reklamować swoją firmę. Tylko jak to zrobić? Czy platformy gamingowe to naprawdę dobre miejsce na reklamę? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!

Świat gamingu a brak odpowiedniej wiedzy

Wśród marketerów i osób decyzyjnych w firmach zwykle pojawiają się ten same problemy, jeśli chodzi o marketing w gamingu. Jest to jego wizerunek i brak odpowiedniej wiedzy. Wiele marek rezygnuje w ogóle z reklamy w tej grupie docelowej, ponieważ boi się potencjalnego ryzyka. Uważają, że ich firmy reprezentują inną wizję wizerunkową, która po prostu będzie się „gryźć” z wizerunkiem gamingowym. Czasami firmy decydują się na sponsoringi i product placementy. Jest to dla nich najwygodniejsza i najłatwiejsza ścieżka, bo jest znana. Z takimi działaniami mają do czynienia również w przypadku innych branży i są najłatwiejsze do odwzorowania. Zdecydowanie zbyt mało uwagi przykłada się do innych form reklamy. Tymczasem badania jednoznacznie pokazują, że reklama w gamingu jest niezwykle skuteczna. Wystarczy tylko się na nią otworzyć i dać jej szansę.

Możliwości działań marketingowych w świecie gamingu

Zmieniło się podejście i opinia ludzi, że gry komputerowe (i nie tylko!) to nic innego niż strata czasu. Aktualnie młodsze pokolenia traktują gry jako swoją pasję, hobby czy niejednokrotnie sposób na życie i zarabianie. Marketerzy, którym wydaje się, że gamerzy to bardzo wąska grupa odbiorców, są po prostu w błędzie. Samych „hard gamerów”, czyli osób regularnie grających i oglądających transmisje z esportu, jest w Polsce ponad 6 milionów. Osób grających hobbystycznie, dla spędzenia miło wolnego czasu jest kilka razy więcej. Co więcej, badania pokazują, że kampanie reklamowe wśród ten grupy faktycznie przynoszą efekty. Na przykład wśród grupy nieprofesjonalnych graczy, aż 4 na 10, decyduje się na zakup reklamowanego podczas oglądanego streamu produktu. Brzmi zachęcająco, prawda?

Najpopularniejsze rodzaje reklamy w gamingu

Możliwości jest niezwykle dużo, jednak w większości nie są one wykorzystywane przez firmy. Do tych najpopularniejszych należą:

  • Sponsoring – Wygląda tak samo, jak w innych branżach, dlatego jest najczęściej wykorzystywany. Marketerzy orientują się w temacie i wiedzą jak nawiązywać takie współprace i umowy.
  • Productplacement – Również działanie znane z innych dziedzin przemysłu. Polega na umieszczaniu produktu w świecie wirtualnym. Ciekawym przykładem jest umieszczenie marki Subway w grze „Uncharted 3”.
  • Współpraca z influencerami – WPolsce do tych najbardziej znanych należą: Rezi, Blowek, Rojson, Izak, Rock, Stuu. Moc influencer marketingu jest potężna, nie tylko w świecie gier.

  • Advergames – Grydedykowane dla marek, są zdecydowanie rzadszym rozwiązaniem. Wśród firm, które się na to zdecydowały, znajdziemy takie jak Mbank czy Play.
  • Dynamiczne reklamy w grze – Polega na umieszczeniu banera czy grafiki w świecie gry, tak by gracz na przykład przejeżdżając przez dane miejsce samochodem, zauważył logo marki. Tutaj doskonałym przykładem jest Burger King, a w Polsce BMW i Knorr.
  • Platformy streamingowe – Tutaj firmy mają spore pole do popisu. Mogą proponować specjalne oferty, wykorzystać product placement czy influenceró Najpopularniejszymi platformami są Twitch, FacebookGaming, Youtube Gaming i Mixer.
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *