Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Wiele firm poszukuje skutecznego narzędzia marketingowego, które wesprze prowadzenie biznesu – wyedukuje grupę docelową, dotrze z konkretnym komunikatem do osób, które mogą być zainteresowane zakupem, czy wprost – które sprzeda konkretny produkt lub usługę.

Przed podobnym dylematem stają codziennie agencje marketingowe i domy mediowe, do których zgłaszają się firmy chcące zaistnieć w Internecie lub zwiększyć w nim swoją obecność i rozpoznawalność. Narzędzi jest wiele, są różne cele i strategie, które realizujemy.

 

WoMM jako skuteczne narzędzie marketingowe

Najciekawszym, a jednocześnie skutecznym narzędziem jest właśnie marketing szeptany.

Jego skuteczność wynika z otwartości i dialogu, który pomaga realizować określone cele. Coraz częściej odchodzimy od standardowych form reklamy  billboardowej czy telewizyjnej. Tego typu formaty zaczynają jedynie zachęcać do poszukiwania informacji o produkcie w Internecie. Widząc reklamę super produktu w telewizji, nie idziemy do sklepu i nie kupujemy. Stajemy się społeczeństwem świadomym marketingowo – zaczynamy poszukiwać i kontrolować marki w Internecie. Sam przekaz reklamowy mówiący, że produkt jest dobry, skuteczny i trzeba go kupić to obecnie za mało.

Świadomi użytkownicy poszukają informacji w Internecie. Czytają oni opinie o produkcie na blogach, słuchają co mają do powiedzenia o nim Influencerzy. Rozmawiają również z tymi, którzy mogą powiedzieć o produkcie najwięcej – z osobami, które korzystały z produktu.

 

Co zapewnia marce marketing szeptany

Marketing szeptany zapewnia marce bezpośredni kontakt z jej odbiorcami i osobami, którzy zastanawiają się nad zakupem. Dzięki tej formie działań marketingowych marka może przekonać niezdecydowanych do zakupu. Może ona odpowiedzieć na ich pytania rozwiewając tym samym dręczące ich wątpliwości.

W końcu również, może poznać słabości swojego produktu. Dzięki tej opinii, mądra marka jest w stanie wyciągnąć wnioski i ulepszyć swój produkt.

Ta wiedza jest kluczowa, aby marka stawała się coraz lepsza, niwelowała ryzyko powstania negatywnych opinii i sytuacji kryzysowych, zdobywała kolejnych zadowolonych klientów oraz aby coraz lepiej wkomponowywała się w oczekiwania swoich odbiorców. Dzięki temu buduje się również przywiązanie konsumenta do marki.

 

WoMM wpływa na budowanie przywiązania do marki

Wierność, którą marka jest w ten sposób w stanie zbudować może sprawić, że jej odbiorcy nigdy nie kupią produktu konkurencji. Jeśli marka stworzy społeczność wokół samej siebie prędzej czy później stanie się liderem rynku. Osiągnie więc punkt w swoim rozwoju, o którym marzy każda marka.

Marketing szeptany (buzz marketing) powinien stać się elementem każdej kampanii, jako narzędzie dające możliwość bezpośredniego dialogu z odbiorcami. Oczywiście komunikacji nie możemy tutaj prowadzić w sposób nachalny i „na siłę”. Marka powinna wyznaczyć sobie cel i mieć jego świadomość. Celem tym nie może być zamieszczenie określonej liczby wypowiedzi, ale dotarcie do wszystkich tych, którzy pytają o produkt lub szukają konkretnego rozwiązania i szczery, otwarty dialog nastawiony na chęć pomocy, edukację i zrozumienie potrzeb odbiorcy. Tylko wtedy kampania ma sens.

Click to rate this post!
[Total: 13 Average: 4.8]

2 komentarze do „Czy marketing szeptany jest skuteczny?

  1. Darlu Odpowiedz

    Pierwszą kampanię marketingu szeptanego zleciłem 5 lat temu. Początkowo nie byłem zadowolony z efektów, ale po czasie efekty były tak zadowalające, że teraz wykorzystuję go jako podstawowe narzędzie promocji.

  2. rest Odpowiedz

    Mogę potwierdzić, że kampanie szeptanki są skuteczne. Od kilku lat realizujemy takie działania i z zadowoleniem przyznaję, że to główny kanał sprzedaży w naszej restauracji. W biznesie zależy mi na jasnej informacji skąd przychodzą moi klienci. Kiedyś było ciężko określić, które działania były skuteczne, a które nie. Agencja, która prowadziła dla nas działania, zaproponowała abyśmy dali klientom krótką ankietę. W ankiecie jest pytanie co skłoniło ich do zakupów, skąd dowiedzieli się o restauracji i czy trafili na jakieś opinie na jej temat. Znaczna większość klientów czytała opinie w Internecie, dużo ludzi również przekonało się dzięki temu co przeczytali na forach. Więc to działa!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *