Content marketing, czyli bardziej po polsku „marketing treści” to zjawisko coraz bardziej popularne w ostatnim czasie. Jest to bardzo widoczny trend, spowodowany w dużej mierze nadmiarem wszechobecnych banerów i okienek reklamowych na stronach internetowych. Ludzie przestali na nie zwracać uwagę, a coraz częściej wręcz je blokują. Marketing treści z kolei pozwala dotrzeć do internautów innym sposobem: publikując promocyjne treści w różnej formie, dlatego jest tak popularny i pożądany.
Formy content marketingu
- Artykuły. Jest to najbardziej tradycyjna metoda publikowania treści. Z reguły publikujemy je na różnych stronach internetowych, w szczególności na stronach firmowych, portalach, wortalach czy blogach. Ich podstawową zaletą jest to, że w sposób nieograniczony można dłużej lub krócej przedstawić czytelnikom zalety określonego produktu czy usługi. Wszystko zależy od inwencji prowadzących kampanię.
- Marketing szeptany. Popularna „szeptanka” to nic innego, jak poprawianie wizerunku danej marki poprzez publikowanie pozytywnych opinii na jej temat, oraz pobudzanie dyskusji z nią związanych. Kampanie prowadzone poprzez marketing szeptany, powinny być przemyślane i prowadzone przez profesjonalistów, w przeciwnym razie skutek działania może być odwrotny od zamierzonego.
- Są to specjalnie zaprojektowane graficzne wizualizacje informacji. Zadaniem infografiki jest przekazanie dość skomplikowanych treści w przystępny sposób. W czasach powszechnej niechęci do czytania długich tekstów zastosowanie wizualizacji danych jest bardzo często niezbędne, aby zainteresować konsumentów tematem. Jest wiele rodzajów infografik, każda z nich do zastosowania w innej sytuacji. Natomiast ich wspólną cechą jest zastosowanie w nich znaków, wykresów czy map, które w najprostszy sposób zwizualizują skomplikowane dane.
- W dobie powszechnego dostępu do dobrej jakości sprzętu cyfrowego nagrywanie filmików stało się integralną częścią naszego życia. Dlatego ich wykorzystanie do przekazania treści reklamowych jest znakomitym pomysłem. Liczne kanały w serwisie Youtube, czy nawet publikowanie filmów na fanpege’ach na Fecebooku, dają w zasadzie nieograniczone możliwości. Dobrym pomysłem jest tutaj wykorzystanie influencera, który będąc liderem opinii, może świetnie przekonać swoich fanów do danej marki.
- Zdjęcia. Sytuacja podobna do filmów, tylko łatwiejsza. Zrobienie dobrych zdjęć jest mimo wszystko dużo szybsze i tańsze, niż filmów. Popularność serwisu Instagram sprawia, że odpowiednie zdjęcia będą świetnym uzupełnieniem kampanii i dotrą do wielu internautów.
Powyżej zamieściliśmy najpopularniejsze formy marketingu treści. Ważne, aby działania z nim związane powierzyć dobrej agencji marketingowej, która je zaplanuje, skoordynuje i przeprowadzi w profesjonalny sposób.
Click to rate this post!
[Total: 32 Average: 4.8]
W sumie teraz wszystko co niesie jakiś przekaz, nieważne czy to artykuł, zdjęcie, czy filmik. Content to content, to nie tylko artykuł. Trzeba patrzyć szeroko, a nie ograniczać się.