Co publikować w social mediach?

Szybko po otwarciu profilu firmowego w social mediach pojawia się pytanie: co publikować? Pomysły szybko się kończą i wyraźnie widać, że ciągle te same treści lub typy postów powoli nudzą się odbiorcom i raczej nie przyciągają nowych. Dowiedz się, jakie posty na FB czy w innych mediach społecznościowych cieszą się największym powodzeniem i będą miały największą oglądalność.

  1. Ciekawe statystyki

Jeśli znalazłeś ostatnio ciekawe statystyki lub jakiś artykuł z różnymi zestawieniami, które odnoszą się do przedmiotu twoich działań, opublikuj je. Wbrew pozorom ludzie naprawdę bardzo je lubią i chętnie je udostępniają, zwłaszcza jeśli są zaskakujące lub kontrowersyjne. Oczywiście statystyki powinny być przedstawione na wykresach lub diagramach, by były czytelne.

  1. Rabaty i promocje

Nic tak nie rozrusza profilu jak rabaty i promocje, które pojawiają się w social mediach. Może to być na przykład kod rabatowy, który otrzymują tylko osoby lubiące twój profil. Ciekawym rozwiązaniem jest także jednorazowa promocja – można skorzystać z niej tylko raz, w tej jednej chwili, w ciągu minuty czy dwóch od otwarcia linku zamieszczonego w poście. Wszelkie akcje promocyjne bardzo ożywiają ruch w social mediach.

  1. Konkursy

Konkursy działają podobnie jak rabaty i promocje. Oczywiście muszą być ciekawe nagrody i dość łatwe zadanie konkursowe, by przyciągnąć uwagę. Konkursy są dość pracochłonne, ponieważ wymagają napisania profesjonalnego regulaminu, który musi zawierać wszystkie wymagane prawnie klauzule, ale warto je robić – to dobry sposób do przyciągnięcia klientów.

  1. Publikacja opinii

Profil na FB to także czasami miejsce, by wyrazić swoją opinię na temat bieżących wydarzeń, eventów związanych z twoją branżą, statystyk czy innych tego rodzaju treści. Publikacja opinii może być nawiązaniem do wypowiedzi innego eksperta albo zaproszeniem do dyskusji. Ta w komentarzach na pewno rozgorzeje, a przecież o to najbardziej chodzi osobom, które prowadzą social media.

  1. Real Time marketing

Real Time marketing, czyli marketing związany z rzeczywistymi, obecnymi wydarzeniami w świecie kultury, polityki czy społecznym – to cenione jest najbardziej. Potrzeba nieco kreatywności, by zainteresować swoją marką w kontekście… ochrony tygrysów w zoo w Poznaniu lub najnowszej wypowiedzi Roberta i Ani Lewandowskich, ale to naprawdę może się udać. Na pewno wzbudzi zainteresowanie i raczej powinno wzbudzić sympatię, więc warto spróbować.

  1. Obalenie mitów

Dużym zainteresowaniem cieszą się także posty czy grafiki obalające mity dotyczące twojej branży. Raz, że pozwoli to na ocieplenie wizerunku, dwa będzie ciekawym pretekstem do rozpoczęcia dyskusji w komentarzach. Obalenie mitów może być też po prostu zabawne.

  1. Infografiki

Ciekawe, wartościowe a przy tym przyjemne dla oka infografiki to to, co szeruje się najbardziej. Zwłaszcza, gdy znajduje się na nich dawka wiedzy ujęta w nowy, nieszablonowy i naprawdę ciekawy sposób. Oczywiście muszą być unikatowe! Infografiki są pracochłonne, ale od czasu do czasu warto jakąś opublikować. To może być dobry sposób na zwiększenie zasięgów i urozmaicenie treści na profilu.

  1. Sondaże i ankiety z dwoma opcjami wyboru

Pytania z opcją wyboru to zaproszenie swoich odbiorców do zabrania głosu w jakiejś sprawie. A to zawsze przynosi efekt – czytelnicy będą chcieli wyrazić swoje zdanie, zwłaszcza, jeśli sprawa dotyczy ich. Możesz pytać o to, jaką treść na blogu najbardziej chcieliby zobaczyć lub który produkt jest dla nich bardziej przydatny/atrakcyjny/ciekawy/potrzebny. Pytanie z opcją wyboru to także skarbnica wiedzy dla ciebie, na bazie informacji zwrotnej możesz dalej budować swoją strategię marketingową.

  1. Wiedza ze swojej branży

I na koniec: rzetelna wiedza z twojej dyscypliny. Wartościowe treści, poradniki i ważne informacje można zamieszczać nie tylko na blogu. To także dobry pomysł zwłaszcza na FB, gdzie posty mogą być naprawdę długie. To jeden ze sposobów, który pomaga w budowaniu pozycji eksperta.

  1. Posty innych osób

Nie zawsze musisz tworzyć nowe treści. Od czasu do czasu warto wrzucić na swoją stronę posty innych osób i firm. Oznaczenie kogoś to duże prawdopodobieństwo, że ktoś ci się odwdzięczy tym samym. Pozwala to także na zwiększenie zasięgów, nawiązanie relacji biznesowych z jakąś firmą. Na dodatek twój profil może zyskać wśród odbiorców opinię, że jest źródłem przydatnych i ciekawych informacji z różnych stron.

Click to rate this post!
[Total: 17 Average: 4.8]

2 komentarze do „Co publikować w social mediach?

  1. Michał Odpowiedz

    Wszystko zależy od grupy docelowej. Czasami lepiej się sprawdzi zdjęcie, czasami film. Trzeba dobrze mieć rozeznaną grupę docelową, żeby wiedzieć jaką formę komunikacji należy przyjąć.

  2. KarinaG Odpowiedz

    To ja przewrotnie zapytam, a czego nie publikować?
    W socialach znajdziemy wszystko – od przepisu na wódkę, po live z randki, którą odbywamy.
    Czasami mam wrażenie, że ludzie nie są zbyt mądrzy i nie zdają sobie sprawy z tego, że publikując coś w social mediach narażeni jesteśmy na różne nieprzyjemności. Często i coraz częściej pracodawcy oceniają kandydatów na podstawie tego co publikują w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *