Odpowiedz na potrzeby klientów, czyli marketing branży FMCG

Marketing branży FMCG to nie lada wyzwanie. Szczególnie, że większość firm z tego sektora nie prowadzi sprzedaży e-commerce. Nie znaczy to, jednak że nie warto promować się w wirtualnej przestrzeni. Odpowiednia synergia działań offline i online może przynieść spektakularne efekty sprzedażowe.

Przy planowaniu działań marketingowych dla branży FMCG musimy pamiętać o kreowaniu potrzeb. Dlatego nie lada rolę, wiec w promocji tego tego produktów odgrywa, więc influencer marketing. Szampon ,czy parówki promowane przez znaną z telewizji osobę mogą zyskać miano kultowych.

Treści pracujące na Twój sukces

W budowaniu świadomości klientów branży FMCG niebagatelną rolę odgrywa też content marketing. Produkty z sektora spożywczego to idealny materiał do stworzenia na przykład ciekawego bloga kulinarnego z Twoimi towarami w roli głównej. Nie tylko wykreujesz tym sposobem potrzeby konsumenckie, ale nawiążesz też z klientami lojalność, która w przyszłości z pewnością przełoży się na to, co włożą do zakupowego koszyka w sklepie.

W marketingu produktów FMGC nie może też zabraknąć działań z zakresu social media. Konkursy z nagrodami w postaci Twoich produktów, zabawne rebusy, posty poradnikowe, czy atrakcyjne materiały video. Wszystkie chwyty dozwolone, a w tym przypadku ogranicza Was jedynie reklamowa wyobraźnia. Tworząc atrakcyjne treści w social mediach, budujesz grono zaangażowanych odbiorców, potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem.

Marketing dobrze zaplanowany

Planując harmonogram działań reklamowych niezwykle ważną rolę odgrywa real time marketing. Dlatego przed stworzeniem planu, przeanalizuj ,które sezony są dla Twojej branży szczególnie istotne i wówczas wzmocnij zasięg komunikacji o środki masowego przekazu takie, jak radio, telewizja, czy internetowa kampania wizerunkowa w największych serwisach. Z pewnością pomoże pozytywnie wpłynie to na słupki sprzedaży oraz wizerunek Twojej marki.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Jedna myśl o “Odpowiedz na potrzeby klientów, czyli marketing branży FMCG

  1. Irka Odpowiedz

    To, że ktoś handluje towarami szybko rotującymi nie znaczy, że może sobie odpuścić działania w marketingu. Nie można zostawać w tyle za konkurencją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *