Marketing szeptany w pozycjonowaniu stron internetowych

Marketing szeptany może mieć na celu poprawę wizerunku firmy, zwiększenie sprzedaży bądź poprawienie pozycji firmy w wyszukiwarce internetowej Google. Każda kampania ma jednak za zadanie zwiększenie liczby klientów firmy, która na przeprowadzenie kampanii marketingu szeptanego się zdecydowała. Dziś, skupimy się na marketingu szeptanym mającym na celu poprawienie pozycji pozycjonowanej strony.

 

Marketing szeptany – czy przy jego pomocy można pozyskać wysokiej jakości linki?

Na samym początku powinniśmy wyjaśnić sobie, czym jest pozycjonowanie. To działania, mające na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jak się pozycjonuje? Optymalizując stronę pod kątem określonych słów kluczowych oraz zdobywając do niej wysokiej jakości linki. Tylko… kiedy można uznać, że link jest wysokiej jakości?

Są dwa typy linków – DOFOLLOW (DF) i NOFOLLOW (NF). Linki DOFOLLOW mają za zadanie przekazać moc pozycjonowanej stronie, natomiast linki NOFOLLOW, nie. Zapewne większość osób czytająca ten tekst twierdzi, że wartościowe są wyłącznie linki DF. To nieprawda – profil linków powinien wyglądać bardzo naturalnie, w związku z czym mile są widziane zarówno linki DF jak i NF. Dodam, że powinny one pochodzić z różnych źródeł. A więc nie tylko z for internetowych, ale również z katalogów stron internetowych, portali internetowych, profili czy blogów. Dziś, skupimy się jednak na forach internetowych.

internet

Jedno forum drugiemu nie równe

Wysokiej jakości linki powinny pozytywnie wpłynąć na pozycję pozycjonowanej strony. Niestety, linki kiepskiej jakości mogą przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego, dobierając fora, z których chcielibyśmy pozyskać link, powinniśmy zwrócić uwagę na ich parametry, na które składa się:

– Wiek domeny – im starsza domena, tym Google uznaje ją za silniejszą, więc i linki z niej prowadzące są wartościowsze;

– Ilość linków wychodzących – liczba linków wychodzących powinna być jak najmniejsza. Jeśli uda nam się pozyskać link z takiej domeny, będzie on wartościowszy niż kilkadziesiąt linków kiepskiej jakości;

– Ilość linków przychodzących – domena, z której chcemy pozyskać link powinna być odpowiednio podlinkowana, aby miała jak największą moc, a tematy publikowane na forum wysoko pozycjonowały się w wyszukiwarce Google.

Jak widać, pozyskiwanie linków z for internetowych nie wydaje się być skomplikowane. Jeśli jednak zależy nam na tym, aby były to linki wartościowe, powinniśmy przed dodaniem linku sprawdzić ich parametry i zastanowić się, czy taki link pozytywnie wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce Google, czy też jej zaszkodzi.

[Głosów:9    Średnia:4.6/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *