Marketing szeptany w branży kosmetycznej

Marketing szeptany inaczej nazywany też buzz marketingiem działa na zasadzie wiralu, który pozwala dotrzeć informacji przekazywanej między internautami z błyskawicznym tempie. Żywy dialog, który wzbudza pozytywne emocje, jest zachętą dla tych, którzy poszukują konkretnego produktu lub oferty, ale nie wiedzą, jakiej firmie warto zaufać. Marketing szeptany sprawdza się w branży kosmetycznej – na czym polega jego skuteczność?

Jak ważne są rekomendacje dla firmy kosmetycznej?

Firma kosmetyczna może wysyłać próbki swoim potencjalnym klientom, ale tylko wtedy, gdy będą na nie chętni. Zatem ta forma promocji nie zadziała wcześniej, a dopiero po tym, jak dany salon zbierze pozytywne opinie i rekomendacje. Nawet jeżeli będzie to niewielka grupa osób, która się wypowiada pozytywnie o marce, takie informacje rozbudzą ciekawość.

Kto będzie szczególnie zainteresowany? Przede wszystkim osoby, które wciąż poszukują idealnego preparatu na swoje problemy albo lepszego od tego, jaki stosują obecnie. Dzięki rekomendacjom potencjalny klient odwiedza firmę kosmetyczną, która już na wstępie wzbudza jego zaufanie. To z kolei znacznie pomaga przekonać odbiorcę do oferty firmy.

Gdzie najczęściej zamieszczane są rekomendacje w marketingu szeptanym?

Poszukując informacji o firmie kosmetycznej, zwraca się uwagę na to, czy jest wiarygodna. By przekonać się o tym, czy salon jest godny zaufania, warto sprawdzić, jakie opinie na jej temat pojawiają się w takich miejscach, jak wizytówka Google Moja Firma. Jeżeli większość pojawiających się wpisów jest dobra, wtedy najczęściej potencjalny odbiorca zapozna się bliżej z ofertą firmy.

Inne miejsca, gdzie agencje zajmujące się buzz marketingiem, zachęcają do skorzystania z produktów lub usług firmy z branży kosmetycznej, są:

  • fora internetowe,
  • social media,
  • strony branżowe,
  • strony zbierające opinie o firmach.

Dlaczego buzz marketing jest skuteczny w branży kosmetycznej?

W branży kosmetycznej liczy się efekt działania – jeśli produkt lub usługa jest dobra, daje określone rezultaty. Z uwagi na dużą liczbę produktów kosmetycznych dostępnych na rynku, stwierdzenia typu „wygładza zmarszczki” nie zdają już egzaminu. Ludzie się z nimi oswoili, dlatego coraz częściej zwraca się uwagę na to, w jaki sposób się to dzieje. Wymienia się więc wśród zalet preparatów kosmetycznych skład, podkreślając, że nie uczula. Jest na bazie naturalnych ekstraktów z roślin itp. Dostarczając właśnie takich informacji, jakich potencjalnie zainteresowani potrzebują lub poszukują, można w łatwy sposób, nienachalnie podać nazwę produktu konkretnej firmy kosmetycznej.

Buzz marketing jest skuteczny, ponieważ przez wypowiedzi przebijają się emocje, którym jednocześnie towarzyszą konkretne informacje. Zwykle osoba, która spotka się z jedną dobrą opinią o produkcie lub firmie, sprawdzi również, czy znajdzie się ich więcej w sieci i dopiero wtedy wyszuka więcej informacji o salonie kosmetycznym.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *