Marketing szeptany – jak przy jego pomocy poprawić wizerunek firmy?

Marketing szeptany nieustannie zyskuje na popularności. Jeszcze do niedawna firmy go nie doceniały,  dziś coraz częściej wykorzystują go do osiągania celów sprzedażowych oraz do poprawy wizerunku. Tylko, jak z pomocą marketingu szeptanego poprawić wizerunek firmy?

Marketing szeptany wykorzystywany jest zarówno przez marketerów chcących poprawić wizerunek firmy, jak i przez pozycjonerów chcących podnieść pozycję pozycjonowanej strony internetowej. Dziś, skupimy się na poprawie wizerunku.

social media

Gdzie prowadzimy działania mające na celu poprawę wizerunku firmy?

Chcąc poprawić wizerunek firmy, działania prowadzimy na portalach opiniotwórczych. Zazwyczaj są to wizytówki w Google Maps, strony firmowe na Facebook’u oraz inne portale, dlatego, że wszystkie one dają użytkownikom możliwość wyrażenia opinii na temat danej firmy.

Na tego typu działania zazwyczaj decydują się podmioty, które mają dużo negatywnych opinii, ponieważ konkurencja postanowiła zagrać nieczysto i zniszczyć wizerunek firmy, z którą konkuruje. W wyniku tego pojawiają się tutaj nieprawdziwe i krzywdzące opinie. Należy zaznaczyć, że przed skorzystaniem z usług danej firmy, wiele osób wcześniej zapoznaje się z jej rekomendacjami. Niewiele osób chce korzystać z usług firm, na temat których krążą negatywne opinie. Te, potrafią znacznie zmniejszyć zyski firmy, a nawet doprowadzić do jego zamknięcia.

Czy działania wizerunkowe prowadzimy wyłącznie na portalach opiniotwórczych?

Nie, wpisy rekomendujące firmy często publikujemy na forach internetowych (lokalnych oraz branżowych). Trzeba monitorować sieć, sprawdzać, gdzie pojawia się wzmianka o firmie, nad której wizerunkiem czuwamy i reagować na wpisy negatywne. Tutaj, z pomocą przychodzą takie narzędzia jak Newspoint czy Brand24. Z ich pomocą można monitorować fora internetowe, portale, blogi a nawet portale społecznościowe…

Jak widać, poprawa wizerunku firmy w sieci bywa skomplikowana, ponieważ trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami, jak i umiejętnościami łagodzenia sporów. Najrozsądniej powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie marketingowej.

[Głosów:12    Średnia:4.8/5]

Jedna myśl o “Marketing szeptany – jak przy jego pomocy poprawić wizerunek firmy?

  1. michal Odpowiedz

    Dodałbym jeszcze, że ciężko zapewnić firmie dobry wizerunek. Nawet jak firma działa jak powinna, to zawsze znajdzie się jakiś „życzliwy”, który napisze hejta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *