Marketing szeptany, a pozycjonowanie strony internetowej – jakich linków nie pozyskiwać?

nowoczesny marketing

Marketing szeptany jest wykorzystywany nie tylko przez marketerów chcących poprawić wizerunek firmy w sieci. Wykorzystują go również pozycjonerzy chcący poprawić pozycję pozycjonowanej strony w wyszukiwarce Google. Przy pomocy marketingu szeptanego można pozyskać wysokiej jakości linki, w stosunkowo niskiej cenie. Trzeba też uważać, ponieważ można pozyskać linki kiepskiej jakości, które mogą wręcz zaszkodzić pozycjonowanej stronie. Jakich linków nie powinno się pozyskiwać?

Pozyskiwane linki mogą mieć atrybut DOFOLLOW (DF) bądź NOFOLLOW (NF). DF ma za zadanie przekazać moc pozycjonowanej stronie, natomiast NF, nie. Trzeba mieć na uwadze, że link linkowi jest nierówny. Z jakich stron internetowych linki pozyskiwać, a z jakich nie?

Google, podczas określania pozycji strony bierze pod uwagę nie tylko to, co się na niej znajduje. Brane pod uwagę są linki, które do niej prowadzą, a także czas ładowania strony oraz to czy jest ona odpowiednio zoptymalizowana.
Nie powinniśmy stawiać strony na przestarzałych skryptach. Może to doprowadzić do sytuacji, w której pomimo tego, że posiadamy wysokiej jakości linki, nasza strona może nie zajmować pożądanej, wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

marketing

Jakich linków nie pozyskiwać?

Chcąc zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce Google, trzeba zadbać o to, aby pochodziły one z wieloletnich domen. Należy uzyskać zróżnicowany profil linków oraz unikać linków wychodzących. Nie powinniśmy więc pozyskiwać linków z forów internetowych na których:

  • Zadomowiły się boty. Ostatnimi czasy coraz częściej można natrafić na fora internetowe, na których zadomowiły się boty, zostawiając olbrzymią liczbę linków pod każdym z tematów. Linki z takich serwisów są bezwartościowe i mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.
  • Liczba linków wychodzących jest zatrważająco wysoka. Jeśli na forum znajdują się tematy stworzone wyłącznie w celu pozyskania linka, nie ma sensu pozyskiwać z nich kolejnego. W takiej sytuacji linki pozycjonowanej stronie nic nie dadzą.
  • Linki widoczne są wyłącznie dla użytkowników zarejestrowanych. Jeśli linki nie są widoczne dla każdego, nie są również widoczne dla robotów Google. Pozyskanie linku z takiego forum internetowego nie ma więc najmniejszego sensu, bo nie zostanie on nawet zindeksowany.
[Głosów:9    Średnia:4.9/5]

Jedna myśl o “Marketing szeptany, a pozycjonowanie strony internetowej – jakich linków nie pozyskiwać?

  1. janek Odpowiedz

    Jeśli ktoś dobrze wykonuje pozycjonowanie korzysta z wielu źródeł linków. Fora dyskusyjne są bardzo dobrym źródłem linków, pod warunkiem że nie są zaspamowane i są tematyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *