Kiedy powinniśmy rozpocząć prowadzenie kampanii marketingowej?

Zakładając własną firmę na pewno myślimy o działaniach marketingowych. To oczywiste, że bez marketingu nie da się właściwie prowadzić biznesu. Pytanie brzmi: kiedy powinniśmy to rozpocząć? Może by tak spróbować działać bez jakiejkolwiek reklamy i a nuż się uda? Nic bardziej mylnego.

Marketingowa dżungla

W epoce wszechogarniających mediów, Internetu, ekranów reklamowych na ulicach czy tramwajach trzeba wałczyć o przetrwanie, prowadząc działalność gospodarczą. Ale może tak, poza przetrwaniem, mamy ochotę na sukces? W obu przypadkach prowadzenie działań marketingowych jest nieodzowne. Kiedy więc powinniśmy je rozpocząć? Odpowiedź jest prosta: od razu. W świecie, gdzie ulotki wołają do nas zza szyb samochodów a Internet jest pełen banerów reklamowych nie da się tego uniknąć. Ważne, aby to zrobić z głową.

Profesjonalna analiza podstawą działań

Aby nasze działania były trafne, niezbędna jest profesjonalna analiza rynku i branży. Po pierwsze trzeba posiadać odpowiednie środki do działań. A po drugie środki, powinny się w bliższej lub dalszej przyszłości zwrócić z nawiązką. Oprócz środków materialnych będziemy też potrzebować dobrych wykonawców strategii marketingowej. No i do tego dużo cierpliwości.

Marketing działa kanałami

Niezależnie od charakteru danej kampanii, działania powinny być prowadzone różnymi kanałami. Pozwoli to dotrzeć do jak najszerszego kręgu odbiorców. Jeśli kampania marketingowa ma odbywać się w Internecie można wykorzystać wiele kanałów: stronę internetową marki, fora (marketing szeptany), blogi, media społecznościowe czy kanał youtube. Obszary te mogą być wykorzystane w różnych odmianach marketingu: szeptanym, influencer marketingu czy marketingu treści. Działania te mogą być tez obudowane bardziej tradycyjnymi formami promocji, jak ogłoszenia w prasie, reklama w radiu czy ulotki.

Kampania przerywana?

Jeśli odniesiemy pełny sukces marketingowy, nasz marka zaistnieje na rynku i sprzedaż będzie wciąż rosła, to może przerwać działania marketingowe? Nic bardziej mylnego. Należy prowadzić je  cały czas, najwyżej z różnym natężeniem. Gdy np. wprowadzamy nowy produkt na rynek i zależy nam na jego promocji, wtedy należy zintensyfikować działania. Wtedy opracowujemy nową strategię i kampanię. Jednak całkowite porzucenie działań marketingowych może spowodować, że zaczniemy tracić swoją pozycję na rynku. I może to być bardzo ciężkie do odrobienia.

[Głosów:15    Średnia:4.7/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *