Ile powinna kosztować strona internetowa?

Znalezienie wykonawcy strony internetowej, jest jak wybór marketu. W jednym jest taniej, w drugim są częste promocje, a do osiedlowego sklepiku jest blisko, ale nie dostaniesz wszystkiego, co planowałeś zakupić. Tak samo jest z samymi stronami – jedne dobrze się prezentują, inne są bardzo funkcjonalne, a ostatnie nie zadowalają Cię w pełni, ale czasem odwiedzasz je z konieczności.

Wybór odpowiedniego wykonawcy, jest najbardziej istotną decyzją, związaną z tworzeniem stron www. Z tego też powodu, warto wybrać dobrego specjalistę z bogatym i jakościowym portfolio.

Czynniki wpływające na koszt budowy stron www

Koszt stworzenia strony internetowej, wynika z wielu czynników. W skrócie, składają się na niego takie czynniki jak:

  • projekt graficzny,
  • funkcjonalność,
  • responsywność,
  • projektowanie statyczne/dynamiczne/z wykorzystaniem CMS-ów,
  • zgodność z wytycznymi W3C,
  • optymalizacja pod wyszukiwarki i zdolność do pozycjonowania,
  • tworzenie treści,
  • koszty pracy,
  • i inne.

Wolny strzelec czy agencja?

Wśród freelancerów, możesz znaleźć doświadczonych wykonawców, którzy raczej specjalizują się w jednej, wąskiej dziedzinie. Powodem tego jest to, że całościowe projektowanie stron wymaga obszernej wiedzy i dużego doświadczenie na wielu polach. Rzadko zdarza się, że pojedynczy wykonawca jest w stanie zagwarantować zarówno doskonała funkcjonalność, jak i świetny wygląd, plus responsywność i stworzyć jeszcze angażujący kontent. To wszystko, to już bardzo wiele, a co wówczas, gdy sprawdzimy projekt pod kątem zgodności lub możliwości pozycjonowania?

Strony tworzone przez freelancerów, nie bez powodu są tańsze. To właśnie ze specjalizacji wykonawców wynika niższa cena, która w pewien sposób ma rekompensować nieco gorszy wynik w innych częściach projektu. Z drugiej strony, usługi freelancerów są tańsze i to dość znacznie.

Współpraca z odpowiednią agencją, jest chyba optymalnym rozwiązaniem, które gwarantuje wysoką jakość wykonania każdej składowej witryny. Agencje, najczęściej posiadają dedykowany zespół twórców z których każdy, wykazuje się wiedzą i umiejętnościami z różnych zakresów działania. Taka grupa specjalistów jest w stanie stworzyć niemal doskonały produkt finalny z którego będziesz zadowolony.

Gdy wybierasz wykonawcę, często kierujesz się ceną, ale jakość nie zawsze idzie w parze z chwilowymi oszczędnościami. Z oszczędnościami, które szybko możesz stracić, dostając nieprofesjonalną stronkę, która nie przyciągnie klientów, a w najgorszym wypadku po prostu bubel, który w dodatku może popsuć dobrą opinię Twojej firmy.

Różne rodzaje projektów.

Wśród stron internetowych, można znaleźć wiele perełek, które niczym Ferrari, odznaczają się doskonałą funkcjonalnością i wyglądem. Są one często aktualizowane i zyskują przez to wysokie pozycje w Google. To wszystko, osiągają dzięki współpracy z profesjonalnymi wykonawcami, oraz przy wykorzystaniu CMS-ów, czyli systemów zarządzania treścią. Dzięki nim, możesz samodzielnie dokonywać zmian na stronie i np. aktualizować listę produktów w sklepach internetowych. Nie musisz znów prosić o pomoc specjalisty od stron, ponieważ z wykorzystaniem instrukcji, jesteś w stanie wiele rzeczy zrobić samodzielnie.

Inne strony, to statyczne lub dynamiczne wizytówki. Statyczne, gdy nie wykazują się zbytnią funkcjonalnością i na pierwszym planie prezentują wyłącznie treść. Dynamiczne, gdy potrafią zareagować na wpisane na stronie dane. Ich zawartość zmienia się co jakiś czas, a one same wykorzystują templatki, czy choćby dynamicznie wykonywane skrypty.

Inny format przyjmują same sklepy internetowe, fora lub strony z ogłoszeniami, albo z aukcjami. To znacznie bardziej skomplikowane twory, do których budowy raczej nie poleca się skorzystania z usług niedoświadczonego freelancera. To chyba najdroższe strony na obecnym rynku.

Ponadto, stronkę możesz oczywiście wykonać samodzielnie z wykorzystaniem darmowych CMS-ów. Musisz pamiętać, że w pełni darmowe usługi nie gwarantują nawet pojawienia się strony w wyszukiwarce, nie mówiąc już o dotarciu do odbiorców, bez dodatkowego wydatkowania i kosztownych kampanii marketingowych. Poza tym, dodatkowe plany czy same indywidualne projekty graficzne, mają także swoją niezbyt niską cenę.

Realne koszty budowy stron internetowych, przy współpracy z profesjonalną agencją:

  • Koszt statycznych wizytówek waha się w granicach do 2000 złotych.
  • Dynamiczne wizytówki to koszty rzędu do 3000 złotych.
  • Strona z CMS-em, powinna kosztować od około 5000 do 8000 złotych.
  • Sklep internetowy to koszt od 6000 do około 10000 złotych.
  • Profesjonalna strona z ogłoszeniami lub aukcjami, kosztuje często znacznie powyżej 10000 złotych.

 

[Głosów:10    Średnia:4.6/5]

Jedna myśl o “Ile powinna kosztować strona internetowa?

  1. CEO Odpowiedz

    U mnie w firmie jak pytają ile powinna kosztować strona, to odpowiadam, że odpowiednio.
    Nie ma jednej odpowiedzi. Raz będzie kosztować tysiąc, raz dziesięć a raz milion. Wszystko zależy co klienci sobie wymyślą i co chcą mieć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *