Copywriting w służbie content marketingu

Content marketing – to pojęcie, które w  ostatnich zdominowało świat reklamy. O tym, że treści są fundamentem skutecznej promocji wiedzą wszyscy. Jednak odpowiedź na pytanie czym tak naprawdę jest dobry content i jaką rolę w procesie budowania marketingu treści odgrywa copywriting nie jest tak oczywista. Dlatego zebraliśmy dla Was najbardziej istotne informacje w jednym miejscu.

Jakie miejsce zajmuje copywriting w content marketingu?

Zacznijmy od początku, czyli przywołajmy definicję content marketingu. Otóż w ujęciu teoretycznym jest to strategia oparta na systematycznym tworzeniu i publikowaniu wartościowych dla określonej grupy odbiorców treści. Komunikaty mogę pośrednio w różnorodny sposób wpływać na użytkowników – bawić, edukować, inspirować. Kluczowym celem prowadzonych działań jest zrzeszenie wokół marki grona zainteresowanego tym co mamy do powiedzenia i zbudowania pozycji eksperta. Content marketing buduje relacje, które nierzadko mają wpływ na decyzje zakupowe. Finalnym celem marketingu treści jest, więc zamiana odbiorcy w klienta.

Z kolei copywriting jest to proces profesjonalnego formułowania perswazyjnych treści reklamowych, które pomagają zwiększyć sprzedaż.  Warto pamiętać, że teksty reklamowe nie mogą być nachalne ani zbyt bezpośrednie, a ich autor powinien wykazywać się znaczną wiedzą branżową. Przypadkowe artykuły o niskim poziomie merytorycznym mogą wyrządzić marce więcej szkody niż pożytku.

Czym się, więc różni copywriting od content marketingu. Otóż nie powinniśmy szukać tutaj różnic, ale punktów wspólnych, bo jedno bez drugiego funkcjonować nie może. Copywriting jest narzędziem, które wykorzystywane jest w reklamie treści, jej elementem. Content marketing to pojęcie zawierające w sobie nie tylko profesjonalne treści o wysokim poziomie merytorycznym, ale również strategię i całokształt procesów związanych z contentem, tj. opracowywanie kalendarza publikacji, media planu, kanałów dotarcia do grupy docelowej itd.

Pomijając kwestie teoretyczne jedno pozostaje najistotniejsze. Współczesny świat reklamy opiera się na wartościowych publikacjach, dlatego każda strategia internetowa powinna opierać się na dobrym i wartościowym contencie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *