Agencja PR czy agencja marketingowa – kogo wybrać do współpracy?

Jeszcze do niedawna marketing internetowy był niszową dziedziną. Aktualnie, z roku na rok budżet na reklamę w sieci nieustannie rośnie. Nie ma w tym absolutnie niczego dziwnego. Aktualnie, istnieje masa narzędzi, dzięki którym bez najmniejszego problemu jesteśmy w stanie dotrzeć do pożądanej przez siebie grupy docelowej. Dzisiejszy artykuł postanowiłem poświęcić tematowi public relations, a właściwie agencjom, które się w nim specjalizują.

Czym jest public relations?

Na początku warto byłoby określić, czym jest public relations. Są to działania mające na celu zapewnić danej firmie rozgłos i dobre relacje z potencjalnymi klientami. Każdemu bowiem zależy na tym, aby jego firma była postrzegana jak najlepiej. Działania te można prowadzić w sieci i w rzeczywistości. Mogą korzystać z nich zarówno fundacje, jak i przedsiębiorstwa czy osoby publiczne.

Kiedy powstałą pierwsza agencja PR?

Na to pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Szacuje się, że początki tej dziedziny sięgają starożytności, gdy ludzie zaczęli się ze sobą komunikować (w końcu zawsze, każdy chciał być postrzegany przez innych jak najlepiej). Natomiast w Europie za początki public relations można uznać powstanie pierwszego działu prasowego co miało miejsce pod koniec XIX wieku, w zakładach Alfreda Kruppa w Niemczech.

Czym zajmują się agencje marketingowe?

Agencje marketingowe specjalizują się w rozpowszechnianiu informacji na temat danego przedsiębiorstwa oraz oferowanych przez nie usług. Niektóre agencje marketingowe specjalizują się w reklamie tradycyjnej, inne w internetowej, a część z nich łączy te dwie specjalności. Z uwagi na to, że obecnie niezwykle popularna jest reklama w sieci, warto jest zainteresować się tą formą promocji. Umożliwia ona stosunkowo niskim kosztem dotarcie do grupy odbiorców, która może być zainteresowana oferowanymi przez nas usługami.

Jakie formy reklamy internetowej są najpopularniejsze?

Jeszcze do niedawna, reklama internetowa kojarzyła się wszystkim z denerwującymi bannerami. Obecnie, agencje, które prowadzą działania marketingowe w sieci czynią to na wielu płaszczyznach.
Zalicza się do nich:

  1. WoMM – działania mające na celu zareklamować daną firmę i jej usługi bądź produkty podczas rozmów na forach internetowych oraz portalach społecznościowych;
  2. Social Media Marketing – działania prowadzone na portalach społecznościowych, z naciskiem na prowadzenie kont w social mediach, takich jak Facebook oraz Instagram;
  3. SEO – działania mające za zadanie podnieść pozycję reklamowanej strony internetowej w rankingu wyszukiwarki internetowej na pożądane słowa kluczowe.

 

 

Agencja PR czy agencja marketingowa – kogo wybrać do współpracy?

Jeśli zależy nam na tym, aby skutecznie zareklamować swoją firmę, powinniśmy zdecydować się na skorzystanie z oferty agencji marketingowej. Część z nich poza świadczeniem standardowych usług reklamowych specjalizuje się również w public relations. Dzięki temu wszelkie działania wizerunkowe i reklamowe możemy zlecić w jednym miejscu.

[Głosów:4    Średnia:3.8/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *